La triangolazione scuola, adulti ed educazione degli adulti

Authors

  • Sergio Tramma Università degli Studi di Milano Bicocca

DOI:

https://doi.org/10.15160/2038-1034/694

Abstract

The essay treats the relationship between school, adults and adult education, from a socio-pedagogical perspective, that inserts this matter in a broader reflection on educational effects operated by economic and social transformations occurred in the recent decades. The school in the past has fulfilled an important educational function towards disadvantaged adults; now it can aspire to be a point of reference for all adult and elderly people, providing them useful tools to understand the contemporary society, however the risks of its further marginalization in the educational landscape.

Author Biography

Sergio Tramma, Università degli Studi di Milano Bicocca

Sergio Tramma è docente di Pedagogia sociale e di Pedagogia generale presso il Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione dell’Università degli Studi di Milano-Bicocca. Tra le sue ultime pubblicazioni: Pedagogia sociale. Nuova edizione, Milano, Guerini, 2010; L’Educazione degli adulti davanti all’incrocio tra deindustrializzazione e invecchiamento del­l’età adulta, in M. Castiglioni (a cura di), L’educazione degli adulti tra crisi e ricerca di senso, Milano, Unicopli, 2011; Legalità illegalità. Il confine pedagogico, Roma-Bari, Laterza, 2012.

Published

2022-09-26