Investigating Technology Usage and Perceptions on Cyber-Mobbullying in Higher Education in the United States among College-Age Youth: A Correlational Study at a Research Institution

Mitsunori Misawa

Abstract


Abstract Social scientist have confirmed that bullying and mobbing occur in higher education. With advanced technology, contemporary higher education has become a technology oriented educational environment for its students. While having advanced technology makes an educational environment more effective and efficient, such technology has caused a malicious social issue, cyber-mobbullying. The purpose of the current study was to examine the perceptions of college-age-youth in higher education on cyber-mobbullying and their characterization of their technology usages by conducting correlational analyses on the data from the Cyber-mobbullying Questionnaire. Implications for educators and practitioners in adult and higher education to combat cyber-mobbullying will also be provided.

 

 

RiassuntoLe ricerche nel settore delle scienze sociali hanno confermato il verificarsi di bullismo e mobbing nei contesti di istruzione superiore. Con l’avvento delle tecnologie avanzate, l’istruzione superiore contemporanea è diventata per i suoi studenti un ambiente educativo orientato alla tecnologia. Se è vero che le tecnologie avanzate hanno reso l’ambiente educativo più efficace ed efficiente, è altrettanto vero che esse hanno causato un serio problema sociale, il “cyber-mobbullying”. Lo scopo della presente ricerca è stato quello di esaminare le percezioni dei giovani studenti coinvolti nell’istruzione superiore relativamente a questo fenomeno e le loro rappresentazioni circa gli usi delle tecnologie attraverso analisi correlazionali sui dati di un questionario sul cyber-mobbullying. Inoltre, il contributo fornisce un quadro circa le implicazioni per gli educatori e gli operatori della formazione degli adulti, indicando alcune proposte per combattere il fenomeno.

 

Keywords – college-age youth, cyberbullying, higher education, technology usage, the United States context

 

Parole chiave – studenti universitari, cyberbullismo, istruzione superiore, uso della tecnologia, contesto statunitense 


Full Text

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.15160/2038-1034/1432

Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.