Choosers or losers? Progression from school to Lifelong Learning in the UK

Susan Wallace

Abstract


Abstract – This paper discusses the relationship between secondary schools and lifelong learning as provided by Further Education (FE) colleges in the UK. It argues that this relationship is often problematic, both as a result of prevailing market ideology and of historically-grounded discourses about the relative status of the two sectors. The paper questions the notion that learners transferring to FE at 16 are exercising a real ‘choice’;  but also draws attention to evidence that significant numbers of them nevertheless find FE a more engaging and rewarding experience than school.

Abstract – Questo articolo esamina la relazione tra scuola secondaria e lifelong learning, prevista dagli istituti di Further Education (FE) del Regno Unito. Si tratta di un rapporto che si configura spesso come problematico, sia per il prevalere dell’ideologia del mercato, sia per i fondamenti storici inerenti lo status dei due ambiti. Poiché gli studenti entrano nel sistema FE a 16 anni, ci si chiede se essi stiano esercitando una vera e propria ‘scelta’, ma si richiama anche l’attenzione sull’evidenza che, tuttavia, un numero significativo di essi la considerano un’esperienza più coinvolgente e gratificante di quella scolastica.


Full Text

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.15160/2038-1034/697

Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.